Over ons
Betaalmogelijkheden - Verzending & Retouren - Privacy verklaring - Algemene voorwaarden
Betaalmogelijkheden
Betalen kan eenvoudig middels een van onderstaande opties (altijd in overleg)
- Ideal
- Op rekening (voor- en achteraf)
- Cash
- Betaalverzoek
BTW verlegging voor niet
Nederlandse bedrijven binnen de EU
Wanneer je vanuit een ander EU-land een
zakelijke bestelling plaatst en een geldig BTW nummer kunt tonen, zal de BTW
verlegd worden.
Verzending & retouren, afhalen & bezorgen
Vanwege het
persoonlijke contact, juiste overdracht en kwaliteitscontrole, heeft afhaling
van de producten onze voorkeur.
Indien het bezorgadres binnen een straal van 10km valt, kunnen we op afspraak
persoonlijk komen bezorgen.
Indien u toch kiest voor pakketpost, gelden de volgende richtlijnen waarbij we gebruik maken van POSTNL.
Voor brievenbuspakketten hanteren we een prijs van € 2,95.
Voor pakketten tot 10kg hanteren we een prijs van € 6,50.
Voor pakketten van 10kg tot 30kg hanteren we een prijs van € 12,71.
Voor bestellingen met een waarde boven de € 350,- betaald u geen verzendkosten.
Bij grotere orders kan de afspraak/prijs afwijken van wat hierboven beschreven staat.
Retourneren kan eenvoudig door een bezoek aan ons te brengen of het pakket per pakketpost aan ons te sturen. Neem hierover altijd contact met ons op zodat we afspraken kunnen maken en een oplossing kunnen zoeken die voor alle partijen toereikend is.
A&C. is niet aansprakelijk voor de eventuele kosten die het retourneren met zich meebrengt.
Privacy verklaring
Inleiding
In deze privacyverklaring lees je alles over de manier waarop jouw persoonsgegevens worden verwerkt en hoe daarmee omgegaan wordt. Zo wordt uitgelegd waar jouw gegevens opgeslagen liggen en voor welke doelen jouw gegevens opgeslagen worden. Daarnaast vind je hier ook al jouw rechten met betrekking tot jouw gegevens en hoe je gebruik kunt maken van die rechten. De privacyverklaring zal soms gewijzigd worden door bijvoorbeeld wetswijzigingen. Het is daarom raadzaam de verklaring periodiek te raadplegen.
A&C.
A&C. is een onderneming die zich richt op de verkoop aan particulieren en bedrijven van gepersonaliseerde textiel, artikelen en accessoires. Er zijn situaties waarin jouw persoonsgegevens door A&C. verwerkt worden. A&C. verwerkt persoonsgegevens op grond van een gerechtvaardigd belang, namelijk een commercieel belang. Het is daarom goed dat je weet wat ermee gedaan wordt en hoe je jouw wensen rondom jouw gegevens kunt aangeven. Daarover gaat deze verklaring. Als je je niet prettig voelt omtrent het gebruik van jouw gegevens door A&C, neem dan gerust contact met ons op!
A&C
Ac-omnico@hotmail.com
BTW: NL001835468B58
KvK: 75333457
Welke gegevens worden op welke momenten verzameld en met welk doel?
Er wordt op verschillende momenten persoonsgegevens verwerkt door A&C. De situaties waarbij gegevens worden verwerkt worden hieronder toegelicht.
- Het verwerken van bestellingen: A&C. verwerkt jouw gegevens voor het in behandeling nemen en het verwerken van jouw bestelling. Bij het verwerken van een bestelling worden onderstaande gegevens verwerkt:
- Voornaam (optioneel)
- Achternaam
- E-mail adres
- Land
- Postcode
- Huisnummer
- Straat
- Woonplaats
- Telefoonnummer (optioneel)
- Berdrijfsnaam (optioneel)
- Geboortedatum ( optioneel )
- BTW-nummer (optioneel)
- IP Adres
- Betalingsdata
- Cookie Hash (uniek persoonsgebonden identificator)
- Contact opnemen: Alle contact en uitwisseling van persoonsgegevens loopt uitsluitend mondeling, per telefoon of e-mail. Tijdens dit contact worden jouw persoonsgegevens verwerkt en beveiligd opgeslagen. De persoongegevens die we verwerken zijn uitsluitend je e-mailadres en de persoonsgegevens die je met ons deelt of je telefoonnummer en de persoonsgegevens die je met ons deelt. Wanneer u e-mail of andere berichten naar ons verzendt, is het mogelijk dat we die berichten bewaren. Soms vragen wij u naar uw persoonlijke gegevens die voor de desbetreffende situatie relevant zijn. Dit maakt het mogelijk uw vragen te verwerken en uw verzoeken te beantwoorden. De gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde servers van A&C of die van een derde partij. Wij zullen deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover wij beschikken.
- Website: De website vanA&C is uitlsuitend bedoeld om je te informeren over onze werkzaamheden, diensten en bedrijfsinformatie. A&C maakt gebruik van dienstverlener webnode als hosting voor de website. De (persoons- en cookie-)gegevens die webnode verwerkt, privacyverklaring en algemene voorwaarden zijn terug te vinden op de website van webnode. Deze website kan in sommige gevallen gebruik maken van "cookies" (tekstbestandjes die op uw computer worden geplaatst) om te helpen analyseren hoe gebruikers de site gebruiken. De hierdoor gegenereerde informatie over uw gebruik van de website kan worden overgebracht naar beveiligde server van webnode. A&C maakt geen gebruik van deze informatie. De meeste browsers zijn standaard ingesteld om cookies te accepteren, maar u kunt uw browser opnieuw instellen om alle cookies te weigeren of om aan te geven wanneer een cookie wordt verzonden. Het is echter mogelijk dat sommige functies en -services, op onze en andere websites, niet correct functioneren als cookies zijn uitgeschakeld in uw browser. Cookies kunt u alleen zelf verwijderen, aangezien deze op uw computer opgeslagen zijn. Raadpleeg hiervoor de handleiding van uw browser.
Delen van persoonsgegevens met derden
In sommige gevallen worden persoonsgegevens gedeeld met
externe partijen. Met al deze partijen is, indien nodig, een
verwerkersovereenkomst gesloten. De verwerkersovereenkomsten liggen op ons
adres te Urmond ter inzage. Voor het maken van een afspraak om de
verwerkersovereenkomsten in te zien kan je contact met ons opnemen (zie onze
contactpagina).PostNL
Bestellingen worden verzonden met PostNL. Omdat PostNL wordt aangemerkt als
verwerkingsverantwoordelijke is er geen verwerkersovereenkomst.
Bpost
Bestellingen worden verzonden met Bpost. Omdat Bpost wordt aangemerkt als
verwerkingsverantwoordelijke is er geen verwerkersovereenkomst.
Rabobank
Bij het bankieren worden persoonsgegevens zoals naam, rekeningnummer en
factuurnummer verwerkt door de Rabobank. Omdat Rabobank wordt aangemerkt als
verwerkingsverantwoordelijke is er geen verwerkersovereenkomst.
Mocht het nodig zijn gegevens die je hebt gedeeld met A&C met andere dan de hierboven genoemde partijen te delen, dan zal daar eerst jouw toestemming voor gevraagd worden. Jouw gegevens zullen nooit verkocht worden aan derden.
A&C behoudt zicht het recht de gegevens te openbaren wanneer dit wettelijk is vereist dan wel wanneer A&C dit gerechtvaardigd acht om te voldoen aan een juridisch verzoek/proces of om de rechten, eigendom of veiligheid van A&C te beschermen. Daarbij trachten wij altijd jouw recht op privacy zoveel mogelijk te respecteren.
Opslag periode
Wij bewaren jouw persoonsgegevens zolang als nodig is om een correcte dienstverlening uit te voeren. Daarnaast bewaren wij jouw persoonsgegevens voor de termijn waarin wij dit relevant achten in het kader van de dienstverlening. Bovengenoemde termijnen gelden tenzij A&C op grond van een wettelijke bepaling verplicht is persoonsgegevens langer te bewaren.
Beveiliging
De persoonsgegevens die door A&C worden verwerkt zijn toegankelijk via
software welke beveiligd is met een wachtwoord. De apparaten die jouw gegevens
kunnen openen zijn zelf ook vergrendeld met een wachtwoord en/of vingerafdruk.
Het aantal apparaten die toegang hebben tot jouw gegevens wordt beperkt tot
alleen de strikt noodzakelijke apparaten.
Hard-copy van de documenten worden bewaard in een afgesloten archiefkast.
Medewerkers in dienst van A&C of werkzaam ten behoeve van A&C zijn verplicht tot geheimhouding met betrekking tot gegevens waarvan zij kennis kunnen nemen. Indien een medewerker op grond van een wettelijke verplichting jouw gegevens moet verstrekken aan een derde zal je voorafgaand aan de verstrekking geïnformeerd worden tenzij wettelijke bepalingen dit verbieden.
In het geval van een datalek of incident neemt A&C contact met je op over de aard van het datalek/incident, de getroffen gegevens, de vastgestelde en verwachte gevolgen en de maatregelen die A&C heeft getroffen of zal treffen.
Jouw rechten en onze plichten
- Recht op inzage: Je hebt het recht om te allen tijde jouw gegevens op te vragen die bij A&C vastgelegd en bewaard worden. Dit doe je door contact met ons op te nemen. Je ontvangt dan een overzicht van jouw gegevens.
- Recht op rectificatie: Kloppen jouw gegevens niet? Of zijn jouw gegevens veranderd? Je hebt het recht om dit te laten rectificeren door A&C Dit doe je door contact met ons op te nemen.
- Recht op wissen van gegevens: Wil je niet langer dat jouw gegevens bij A&C vastgelegd zijn? Dan heb je het recht om jouw gegevens te laten wissen. Dit doe je door contact met ons op te nemen.
- Recht op het indienen van een klacht: Je hebt het recht om een klacht in te dienen bij Autoriteit Persoonsgegevens als je vindt dat A&C. niet op de juiste manier met jouw gegevens omgaat.
- Recht op stop gegevensgebruik (bezwaar): Wil je niet dat A&C jouw gegevens gebruikt? Dan heb je het recht om het gebruik van jouw persoonsgegevens stop te zetten. Het gebruik maken van dit recht kan door contact met ons op te nemen.
Aanpassen Privacyverklaring
Wij behouden ons het recht voor deze privacyverklaring aan te passen.Door gebruik te maken van onze diensten na deze datum ga je akkoord met de laatste versie van onze privacyverklaring. Het is raadzaam om regelmatig deze privacyverklaring te raadplegen.
Algemene Verkoop-, Leverings- en Betalingsvoorwaarden
Algemene Verkoop-, Leverings- en Betalingsvoorwaarden AC-OmniCo, handelend onder Kamer van Koophandel nummer: 75333457.
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op al onze leveringen en diensten. De opdrachtgever wordt geacht akkoord te gaan met deze voorwaarden bij het plaatsen van een bestelling.
Artikel 1: Definities
In deze leveringsvoorwaarden wordt verstaan onder:
a. Opdrachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon die aan de leverancier
opdracht heeft gegeven tot de vervaardiging van zaken of tot het verrichten van
werkzaamheden;
b. Leverancier: de natuurlijke of rechtspersoon die de opdracht als bedoeld
onder a heeft aanvaard of een aan een mogelijke opdracht voorafgaande offerte
of aanbod heeft uitgebracht;
c. Informatiedragers: magnetische banden en schijven, optische schijven en alle
andere middelen bestemd voor het met behulp van apparatuur vastleggen,
bewerken, verzenden of verveelvoudigen dan wel openbaar maken van teksten,
beelden of andere gegevens, een en ander in de meest ruime betekenis van het
woord;
Artikel 2: Algemeen
1. Deze leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op de totstandkoming, de
inhoud en de nakoming van alle tussen de opdrachtgever en de leverancier
gesloten overeenkomsten.
2. Algemene (inkoop-)voorwaarden van de opdrachtgever zijn slechts van
toepassing indien uitdrukkelijk en schriftelijk is overeengekomen dat deze met
uitsluiting van deze leveringsvoorwaarden op de overeenkomst tussen partijen
van toepassing zullen zijn.
Artikel 3: Offertes, aanbiedingen
1. Het uitbrengen van een al dan niet met offerte aangeduide prijsopgave,
begroting, voorcalculatie of soortgelijke mededeling verplicht de leverancier
niet tot het sluiten van een overeenkomst met de opdrachtgever.
2. Aanbiedingen van de leverancier zijn steeds vrijblijvend en kunnen slechts
zonder afwijkingen worden aanvaard. Een aanbod wordt in elk geval geacht te
zijn verworpen indien dit niet binnen een week is aanvaard.
Onder aanbod wordt verstaan een aan de leverancier gedaan voorstel tot het
aangaan van een overeenkomst, dat zodanig is bepaald, dat door de aanvaarding
ervan onmiddellijk een overeenkomst ontstaat.
Artikel 4: Annulering
1. De opdrachtgever is gerechtigd een overeenkomst te annuleren voordat de
leverancier met de uitvoering van de overeenkomst is begonnen mits hij de
hierdoor voor de leverancier ontstane schade vergoedt. Onder deze schade worden
begrepen de door de leverancier geleden verliezen en gederfde winst en in elk
geval de kosten die de leverancier reeds ter voorbereiding heeft gemaakt,
waaronder die van gereserveerde productiecapaciteit, ingekochte materialen,
ingeroepen diensten en opslag.
2. Annulering van overeenkomsten tot vervaardiging van periodieke uitgaven als
bedoeld in lid 2 en 3 van artikel 14 is niet mogelijk.
Artikel 5: Prijs
1. Alle opgegeven prijzen zijn inclusief omzetbelasting (B.T.W.) en andere door
de overheid opgelegde heffingen.
2. De prijs die de leverancier voor de door hem te verrichten prestatie heeft
opgegeven geldt uitsluitend voor de prestatie conform de overeengekomen
specificaties.
3. Bij samengestelde aanbiedingen bestaat geen verplichting tot levering van
een gedeelte van de totale prestatie tegen het voor dit gedeelte in het aanbod
vermelde bedrag of tegen een evenredig gedeelte van de voor het geheel opgegeven
prijs.
4. Indien tussen partijen geen prijs is overeengekomen, maar partijen in een
jaar voorafgaande aan de overeenkomst een of meerdere overeenkomsten met een
gelijke of nagenoeg gelijke inhoud hebben gesloten, zal de prijs op basis van
de daarbij gebruikte productiemethoden en gehanteerde calculatietarieven worden
berekend.
5. Indien buiten toepassing van het bepaalde in het vorige lid van dit artikel
tussen partijen geen prijs is overeengekomen, indien slechts bij wijze van
schatting een prijs is afgegeven of de overeengekomen prijs krachtens deze
algemene voorwaarden kan worden gewijzigd, wordt de prijs respectievelijk de
wijziging bepaald op een in de grafische industrie als redelijk beschouwd
bedrag.
Artikel 6: Prijswijzigingen
1. De leverancier is gerechtigd de overeengekomen prijs te verhogen wanneer een
of meer van de volgende omstandigheden zich na het sluiten van de overeenkomst
voordoen: stijging van de kosten van materialen, halffabrikaten of diensten die
voor de uitvoering van de overeenkomst nodig zijn, stijging van verzendkosten,
van lonen, van werkgeverslasten sociale verzekeringen, van de met andere
arbeidsvoorwaarden gemoeide kosten, invoering van nieuwe en verhoging van
bestaande overheidsheffingen op grondstoffen, energie of reststoffen, een
aanzienlijke wijziging in valutaverhoudingen of, in het algemeen,
omstandigheden die met een en ander vergelijkbaar zijn.
2. Extra bewerkelijke tekst, onduidelijke kopij, onduidelijke schetsen,
tekeningen of modellen, ondeugdelijke informatiedragers, ondeugdelijke
computerprogrammatuur of databestanden, ondeugdelijke wijze van aanlevering van
de door de opdrachtgever aan te leveren materialen of producten en alle
soortgelijke toeleveringen door de opdrachtgever die de leverancier tot meer
werkzaamheden of kosten noodzaken dan deze bij het aangaan van de overeenkomst
redelijkerwijs mocht verwachten, zijn grond voor verhoging van de
overeengekomen prijs. Ook buitengewone of in redelijkheid onvoorzienbare
verwerkingsmoeilijkheden voortvloeiend uit de aard van de te verwerken
materialen en producten zijn grond tot verhoging van de overeengekomen prijs.
3. De leverancier is gerechtigd de overeengekomen prijs te verhogen
respectievelijk gehouden de prijs te verlagen indien de opdrachtgever wijziging
in de oorspronkelijk overeengekomen specificaties aanbrengt, daaronder begrepen
auteurscorrecties of gewijzigde instructies na de ontvangst van werktekeningen,
modellen en van zet-, druk- en andere proeven. De leverancier zal binnen de
grenzen van het redelijke aan deze wijzigingen meewerken, indien de inhoud van
de door hem te verrichten prestatie althans niet wezenlijk van de
oorspronkelijk overeengekomen prestatie afwijkt.
Artikel 7: Betalingstermijn
1. Tenzij anders is overeengekomen, dient de opdrachtgever de prijs en de
overige krachtens de overeenkomst verschuldigde bedragen te betalen voor
levering. De betaling dient evenwel contant bij aflevering plaats te vinden
indien de opdrachtgever een natuurlijk persoon is, bedrijven kunnen uitsluitend
op rekening bestellingen na goedkeuring administratie. Bij niet tijdige
betaling als even bedoeld is de opdrachtgever in verzuim zonder dat
ingebrekestelling door de leverancier is vereist.
2. De leverancier is gerechtigd bij een overeengekomen aflevering in gedeelten,
na aflevering van het eerste gedeelte, naast de betaling van dit gedeelte
tevens de betaling te vragen van de voor de gehele levering gemaakte kosten
zoals die van zetwerk, litho's en proeven.
3. De opdrachtgever is ten allen tijde en ongeacht de overeengekomen
betalingscondities, gehouden op eerste verzoek van de leverancier zekerheid te
stellen voor de voldoening van de krachtens de overeenkomst aan de leverancier
te betalen bedragen. De aangeboden zekerheid zal zodanig moeten zijn, dat de
vordering met de eventueel daarop vallende
rente en kosten behoorlijk gedekt is en dat de leverancier daarop zonder moeite
verhaal zal kunnen nemen. Een eventueel later onvoldoende geworden zekerheid
zal op eerste verzoek van de leverancier tot een voldoende zekerheid aangevuld
dienen te worden.
4. Indien de opdrachtgever niet tijdig betaalt als in lid 1 van dit artikel
bedoeld, is deze wegens de vertraging in de voldoening van het door hem
verschuldigde bedrag vanaf de factuurdatum over dit bedrag de wettelijke
handelsrente, of indien van toepassing, de wettelijke rente, verschuldigd. De
leverancier is bevoegd een twaalfde deel van deze rente in rekening te brengen
over elke maand of gedeelte van een maand waarin de opdrachtgever zijn
verplichting tot betaling niet volledig is nagekomen.
5. Bij niet tijdige betaling als in lid 1 van dit artikel bedoeld, is de
opdrachtgever naast het verschuldigde bedrag en de daarop verschenen rente,
gehouden tot een volledige vergoeding van zowel buitengerechtelijke als
gerechtelijke incassokosten, daaronder begrepen de kosten voor advocaten,
deurwaarders en incassobureaus. De buitengerechtelijke kosten worden gesteld op
ten minste 15% van de hoofdsom met rente zulks met een minimum van 100,00 euro.
Artikel 8: Wijze van levering; eigendomsvoorbehoud
1. Tenzij anders is overeengekomen, geschiedt de aflevering ter plaatse waar de
leverancier zijn bedrijf uitoefent.
2. De leverancier kan niet verplicht gesteld worden de
vervaardigde zaken in gedeelten of in volledigheid af te leveren.
3. De opdrachtgever is gehouden zijn volledige medewerking te verlenen aan de
aflevering van de krachtens de overeenkomst door de leverancier te leveren
zaken. De opdrachtgever zal ook zonder daartoe te zijn aangemaand in verzuim
zijn, indien hij de af te leveren zaken niet na eerste verzoek van de
leverancier bij deze ophaalt of, indien aflevering aan zijn adres is
overeengekomen, weigert de af te leveren zaken in ontvangst te nemen.
4. Iedere levering van zaken door de leverancier aan de opdrachtgever geschiedt
onder voorbehoud van de eigendom daarvan totdat de opdrachtgever al hetgeen
heeft voldaan waartoe hij uit hoofde van enige overeenkomst is gehouden, met
inbegrip van rente en kosten.
5. Indien vervoer van de af te leveren zaken is overeengekomen, geschiedt dit
voor rekening van de opdrachtgever, tenzij franco levering is overeengekomen.
De opdrachtgever draagt steeds het risico tijdens het vervoer. Onder vervoer
wordt mede begrepen transmissie van data door middel van het telefoonnet en
elke daarmee vergelijkbare verzending met behulp van enig technisch middel. Het
aannemen van zaken van de leverancier door de vervoerder geldt als bewijs dat
deze in uiterlijk goede staat verkeerden, tenzij het tegendeel uit de
vrachtbrief of het ontvangstbewijs blijkt.
6. De leverancier is niet belast met het opslaan van de te leveren zaken,
tenzij dit uitdrukkelijk is overeengekomen. Indien opslag plaatsvindt,
geschiedt dit voor rekening en risico van de opdrachtgever.
Artikel 9: Termijn van levering
1. Een door de leverancier opgegeven termijn van levering heeft, tenzij
schriftelijk en uitdrukkelijk wordt aangegeven dat het een uiterste termijn
betreft, slechts een indicatieve strekking. De leverancier is, ook bij een
overeengekomen uiterste termijn, eerst in verzuim nadat de opdrachtgever hem in
gebreke heeft gesteld.
2. De binding van de leverancier aan een overeengekomen uiterste termijn van
levering vervalt indien de opdrachtgever wijziging in de specificaties van het
werk wenst of het bepaalde in lid 1 van artikel 12 van deze voorwaarden niet
nakomt, tenzij de geringe betekenis van de wijziging of het geringe oponthoud
de leverancier in redelijkheid niet noodzaakt tot wijziging van de aanvankelijk
door hem planmatig in de tijd vastgestelde inzet
van productiecapaciteit.
3. De opdrachtgever is bij de uitvoering van de overeenkomst door de
leverancier gehouden al datgene te doen, dat redelijkerwijs nodig of wenselijk
is om een tijdige levering door de leverancier mogelijk te maken, zulks in het
bijzonder door het onverwijld beantwoorden van vragen van de leverancier, het
voorkomen van gebrekkige toeleveringen als bedoeld in lid 2 van artikel 6 en
door het inachtnemen van het bepaalde in lid 1 van artikel 12 en de leden 1 en
2 van artikel 18 van deze leveringsvoorwaarden.
4. Bij niet-naleving door de opdrachtgever van het in het vorige lid van dit
artikel en het in lid 3 van artikel 7 bepaalde, is een overeengekomen uiterste
termijn van levering niet meer bindend en is de opdrachtgever in verzuim zonder
dat schriftelijke ingebrekestelling door de leverancier nodig is. De
leverancier is alsdan, onverlet de hem krachtens de wet toekomende rechten,
bevoegd de nakoming van de overeenkomst op te schorten totdat de opdrachtgever
dit verzuim heeft hersteld. Daarna zal de leverancier de overeenkomst alsnog
binnen een redelijke termijn uitvoeren.
5. Het kan voorkomen dat de opdrachtgever, om welke reden dan ook, de geleverde
producten terug moet zenden. Deze kosten worden betaald door de opdrachtgever.
Indien de producten bij retourzending opnieuw verzonden moeten worden naar de
opdrachtgever, dan worden deze kosten betaald door de opdrachtgever.
Artikel 10: Onderzoek bij aflevering
1. De opdrachtgever is gehouden met bekwame spoed na aflevering te onderzoeken
of de leverancier de overeenkomst deugdelijk is nagekomen en is voorts gehouden
de leverancier er terstond schriftelijk van in kennis te stellen, zodra hem het
tegendeel blijkt. De opdrachtgever dient het even bedoeld onderzoek en de
desbetreffende kennisgeving te doen binnen uiterlijk 5 dagen na aflevering.
2. De leverancier is steeds gerechtigd een nieuwe deugdelijke prestatie in de
plaats van een eerdere ondeugdelijke prestatie te stellen, tenzij het verzuim
niet herstelbaar is.
3. De nakoming van de overeenkomst geldt tussen partijen als deugdelijk indien
de opdrachtgever in gebreke is gebleven het onderzoek of de kennisgeving
bedoeld in lid 1 van dit artikel tijdig te doen.
4. Indien de in het eerste lid van dit artikel bedoelde termijn van 5 dagen
naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid ook voor een zorgvuldig en
alert opdrachtgever als onaanvaardbaar kort moet worden beschouwd, zal deze
termijn worden verlengd tot uiterlijk het eerste moment waarop het onderzoek
respectievelijk het in kennis stellen van de leverancier voor de opdrachtgever
redelijkerwijs mogelijk is.
5. De prestatie van de leverancier geldt in elk geval tussen partijen als
deugdelijk, indien de opdrachtgever het geleverde of een gedeelte van het
geleverde in gebruik heeft genomen, heeft bewerkt of verwerkt, aan derden heeft
geleverd, respectievelijk in gebruik heeft doen nemen, heeft doen bewerken of
verwerken of aan derden heeft doen leveren, tenzij de opdrachtgever het
bepaalde in het eerste lid van dit artikel in acht heeft genomen.
6. Bij het niet tijdig leveren van de bestelde producten door de leverancier
aan de opdrachtgever, houdt de opdrachtgever een wachttijd van 5 werkdagen aan,
na het verstrijken van de indicatieve levertermijn. Na het verstrijken zal
nogmaals gekeken worden of de levering heeft plaatsgevonden. Indien dit niet
het geval is, zal de leverancier overgaan tot actie.
Artikel 11: Inhoud en wijziging overeenkomst
De opdrachtgever draagt het risico van misverstanden ten aanzien van de inhoud
en uitvoering van de overeenkomst indien deze hun oorzaak vinden in door de
leverancier niet, niet juist, niet tijdig of onvolledig ontvangen specificaties
of andere mededelingen die mondeling of door een door de opdrachtgever daartoe
aangewezen persoon zijn gedaan
dan wel zijn overgebracht door middel van enig technisch middel zoals de
telefoon, de fax en soortgelijke transmissiemedia.
Artikel 12: Zet-, druk- of andere proeven
1. De opdrachtgever is gehouden de door hem al dan niet op zijn verzoek van de
leverancier ontvangen zet-, druk- of andere proeven zorgvuldig op fouten en
gebreken te onderzoeken en deze met bekwame spoed gecorrigeerd of goedgekeurd
aan de leverancier terug te zenden.
2. Goedkeuring van de proeven door de opdrachtgever geldt als erkenning dat de
leverancier de aan de proeven voorafgaande werkzaamheden juist heeft
uitgevoerd.
3. De leverancier is niet aansprakelijk voor afwijkingen, fouten en gebreken
die onopgemerkt zijn gebleven in door de opdrachtgever goedgekeurde of
gecorrigeerde proeven.
4. Elke op verzoek van de opdrachtgever vervaardigde proef wordt naast de
overeengekomen prijs in rekening gebracht, tenzij uitdrukkelijk is
overeengekomen dat de kosten van deze proeven in de prijs zijn inbegrepen.
Artikel 13: Afwijkingen
1. Afwijkingen tussen enerzijds het geleverde werk en anderzijds het
oorspronkelijke ontwerp, tekening, kopij of model respectievelijk de zet-,
druk- of andere proef, kunnen geen reden vormen voor afkeuring, korting,
ontbinding van de overeenkomst of schadevergoeding, indien zij van geringe
betekenis zijn.
2. Bij een beoordeling van de vraag of afwijkingen in het totaal van het werk
al dan niet als gering moeten worden beschouwd, wordt een representatieve
steekproef uit het werk in aanmerking genomen, tenzij het individueel bepaalde
zaken betreft.
3. Afwijkingen die, alle omstandigheden in aanmerking genomen, in redelijkheid
geen of een ondergeschikte invloed op de gebruikswaarde van het werk hebben,
worden steeds geacht afwijkingen van geringe betekenis te zijn.
4. Meer- of minderleveringen ten opzichte van het overeengekomen aantal zijn
toegestaan indien zij niet meer of minder bedragen dan de volgende percentages:
- oplage tot 20.000 eenheden: 10%
- oplage van 20.000 en meer eenheden: 5%
Ten aanzien van meer- of minderleveringen van verpakkingsdrukwerk, etiketten en
kettingformulieren is evenwel steeds een percentage van 10% toegestaan. Het
meerdere of het minder geleverde aantal wordt in rekening gebracht
respectievelijk verrekend.
5. Ten aanzien van de kwaliteit en het gramgewicht van papier en karton worden
als afwijkingen van geringe betekenis aangemerkt de afwijkingen die zijn
toegestaan krachtens de tolerantienormen vermeld in de Algemene
leveringsvoorwaarden van de Vereniging van Papiergroothandelaren. De
desbetreffende voorwaarden liggen bij de leverancier ter inzage. De leverancier
zal de opdrachtgever op diens verzoek kosteloos een exemplaar van deze
voorwaarden toezenden.
6. Afwijkingen in de overige door de leverancier gebruikte materialen en
halffabrikaten die zijn toegestaan volgens de op de levering van deze
materialen en halffabrikaten betrekking hebbende algemene verkoopvoorwaarden,
worden als afwijkingen van geringe betekenis aangemerkt. De desbetreffende
voorwaarden liggen bij de leverancier ter inzage. De leverancier zal de
opdrachtgever op diens verzoek kosteloos een exemplaar van deze voorwaarden
toezenden.
Artikel 14: Duurovereenkomsten; periodieke uitgaven
1. Een overeenkomst tot de vervaardiging van een periodieke uitgave geldt,
indien terzake niet uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen,
voor onbepaalde tijd en kan slechts door opzegging worden beëindigd met
inachtneming van een opzegtermijn. Deze opzegtermijn is een jaar indien het een
periodieke uitgave betreft die viermaal per jaar of vaker verschijnt en 6
maanden indien het een periodieke uitgave betreft die minder vaak verschijnt.
2. Onder een periodieke uitgave als bedoeld in lid 1 van dit artikel wordt
verstaan een uitgave die regelmatig verschijnt.
3. Onder vervaardiging in de zin van het eerste lid van dit artikel wordt mede
begrepen de vervaardiging van halffabrikaten of hulpmiddelen zoals losse
katernen, litho- en zetwerk alsmede werkzaamheden tot afwerking en tot de
verspreiding van de uitgave.
4. Een overeenkomst als bedoeld in dit artikel kan slechts door middel van een
aangetekende of met ontvangstbevestiging verzonden brief worden opgezegd.
5. Van het bepaalde in dit artikel kan slechts bij schriftelijke overeenkomst
worden afgeweken.
Artikel 15: Auteursrechten etc.
1. De opdrachtgever garandeert de leverancier, dat door de nakoming van de
overeenkomst en met name door de verveelvoudiging of het openbaar maken van de
van de opdrachtgever ontvangen zaken zoals kopij, zetsel, modellen, tekeningen,
fotografische opnamen, litho's, films, informatiedragers,
computerprogrammatuur, databestanden etc. geen inbreuk wordt gemaakt op rechten
die derden kunnen doen gelden krachtens de Auteurswet 1912 of andere nationale,
supranationale of internationale regelgeving op het gebied van het auteursrecht
of het recht van de industriële eigendom dan wel het recht met betrekking tot
de onrechtmatige daad. De opdrachtgever vrijwaart de leverancier zowel in als
buiten rechte voor alle aanspraken die derden krachtens evenbedoelde wet of regelgeving
geldend kunnen maken.
2. Indien ten aanzien van de juistheid van de door derden gepretendeerde
rechten als bedoeld in lid 1 van dit artikel gerede twijfel ontstaat of blijft
bestaan, is de leverancier bevoegd maar niet gehouden de nakoming van de overeenkomst
op te schorten tot het moment waarop in rechte onherroepelijk komt vast te
staan dat de leverancier door de nakoming van de overeenkomst geen inbreuk op
deze rechten maakt. Daarna zal de leverancier de order alsnog binnen een
redelijke termijn uitvoeren.
3. Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen, blijft de
leverancier steeds de rechthebbende op het auteursrecht dat kan ontstaan op de
door hem bij de nakoming van de overeenkomst vervaardigde werken zoals kopij,
zetsel, ontwerptekeningen, modellen, werk- en detailtekeningen,
informatiedragers, computerprogrammatuur, databestanden, fotografische opnamen,
litho's, films en soortgelijke productie- en hulpmiddelen ook als de
desbetreffende werkzaamheden als afzonderlijke post in het aanbod of op de
factuur zijn vermeld.
4. De door de leverancier volgens zijn vormgeving te leveren of geleverde zaken
zoals kopij, zetsel, ontwerptekeningen, modellen, werk- en detailtekeningen,
informatiedragers, computerprogrammatuur, databestanden, fotografische opnamen,
litho's, films en soortgelijke productie- en hulpmiddelen, evenmin als een tot
het wezenlijke van die vormgeving behorend gedeelte daarvan, mogen, ook indien
of voor zover op de vormgeving te dien aanzien geen auteursrecht of andere wettelijke
bescherming voor de leverancier bestaat, niet zonder diens schriftelijke
toestemming in het kader van enig productieproces worden verveelvoudigd.
5. De opdrachtgever verkrijgt na levering door de leverancier het niet
exclusieve recht tot gebruik van de door de leverancier in het kader van de
overeenkomst vervaardigde werken in de zin van de Auteurswet 1912 of van werken
in de zin van lid 4 van dit artikel. Het evenbedoelde recht tot gebruik is
beperkt tot het recht van normaal gebruik van de geleverde zaken en houdt met
name niet in het gebruik tot verveelvoudiging van deze zaken in het kader van
enig productieproces.
Artikel 16: Eigendom productiemiddelen etc.
1. Alle door de leverancier vervaardigde zaken zoals productiemiddelen,
halffabrikaten en hulpmiddelen en met name zetsel, ontwerptekeningen, modellen,
werk- en detailtekeningen, informatiedragers, computerprogrammatuur,
databestanden, fotografische opnamen, litho's, clichés, films, micro- en
macromontages, drukplaten, zeefdrukvormen, diepdrukcilinders,
stypen, stansmessen en -vormen, (folie-)preegvormen, stempelplaten en
randapparatuur, blijven het eigendom van de leverancier, ook als deze als
aparte post op de offerte, in het aanbod of de factuur zijn vermeld.
2. De leverancier is niet gehouden de in lid 1 bedoelde zaken aan de
opdrachtgever af te geven.
3. De leverancier is niet gehouden de in het eerste lid van dit artikel
bedoelde zaken voor de opdrachtgever te bewaren. Indien de leverancier en de
opdrachtgever overeenkomen dat deze zaken door de leverancier zullen worden
bewaard, geschiedt dit voor de duur van ten hoogste een jaar en zonder dat de
leverancier instaat voor de geschiktheid tot herhaald
gebruik.
Artikel 17: Eigendom opdrachtgever, pandrecht
1. De leverancier zal de door de opdrachtgever in het kader van de nakoming van
de overeenkomst aan hem toevertrouwde zaken bewaren met de zorg van een goed
bewaarder.
2. Onverminderd het bepaalde in het vorige lid van dit artikel, draagt de
opdrachtgever tijdens de bewaring alle risico's ten aanzien van de in lid 1
bedoelde zaken. De opdrachtgever dient desgewenst zelf een verzekering voor dit
risico af te sluiten.
3. De opdrachtgever is gehouden er voor zorg te dragen dat er, voorafgaande aan
de verstrekking aan de leverancier van kopij, een tekening, ontwerp, een
fotografische opname of een informatiedrager, een duplicaat van deze zaken
wordt gemaakt. De opdrachtgever dient deze onder zich te houden voor het geval
de afgegeven zaken tijdens de bewaring door de leverancier worden verloren of
wegens beschadiging onbruikbaar worden. In dat geval dient de opdrachtgever de
leverancier op verzoek tegen vergoeding van materiaalkosten een nieuw exemplaar
te verstrekken.
4. De opdrachtgever verleent de leverancier pandrecht op alle zaken die in het
kader van de nakoming van de overeenkomst met de leverancier door hem in de
macht van de leverancier worden gebracht, zulks tot meerdere zekerheid van al
hetgeen de opdrachtgever in welke hoedanigheid en uit welke hoofde ook aan de
leverancier verschuldigd mocht zijn, niet opeisbare en voorwaardelijke schulden
daaronder mede begrepen.
Artikel 18: Door de opdrachtgever aangeleverde materialen
en producten
1. Indien de opdrachtgever met de leverancier is overeengekomen, dat de
opdrachtgever materiaal of producten ter bedrukking of ter verwerking zal
aanleveren, dient hij voor deze aanlevering zorg te dragen op een ten behoeve
van een normale planmatige productie als tijdig en deugdelijk te beschouwen
wijze. De opdrachtgever zal hiertoe instructies van de
leverancier vragen.
2. De opdrachtgever is gehouden naast het voor de overeengekomen prestatie
benodigde materiaal of de daarvoor benodigde producten, tevens een voor de
desbetreffende bewerking redelijke hoeveelheid voor proeven, inschiet e.d. te
leveren. De opdrachtgever zal hiertoe de opgave van de leverancier vragen. De
opdrachtgever staat er voor in, dat de
leverancier een voldoende hoeveelheid zal ontvangen. De bevestiging van
ontvangst van het materiaal of de producten door de leverancier houdt niet in
de erkenning dat een voldoende of de op de vervoersdocumenten vermelde
hoeveelheid is ontvangen.
3. De leverancier is niet gehouden de van de opdrachtgever ontvangen zaken
voorafgaande aan de bedrukking of de bewerking op de geschiktheid hiertoe te
onderzoeken.
4. De leverancier kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het te kort
schieten in de nakoming van de overeenkomst als dat zijn oorzaak vindt in
buitengewone of in redelijkheid voor de leverancier onvoorzienbare
verwerkingsmoeilijkheden voortvloeiend uit de aard van de door de opdrachtgever
aangeleverde materialen of producten en evenmin als dat een gevolg is van
afwijkingen tussen het aanvankelijk aan de leverancier getoonde monster en de
later door de opdrachtgever voor de oplage aangeleverde materialen of
producten.
5. De leverancier staat niet in voor eigenschappen als houdbaarheid, hechting,
glans, kleur, licht- of kleurechtheid of slijtvastheid indien de opdrachtgever
niet uiterlijk bij het aangaan van de overeenkomst opgave heeft gedaan van de
eigenschappen en de aard van de door hem aangeleverde materialen of producten
en niet deugdelijke informatie heeft verstrekt over de toegepaste voorbewerkingen
en de toegepaste oppervlaktebewerkingen.
6. Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, kan de leverancier noch
aansprakelijk worden gesteld voor het loslaten, kleven, smetten, veranderen van
glans of kleur, noch voor het beschadigen van door hem van de opdrachtgever
ontvangen en door hem te bedrukken of te bewerken materiaal en producten als
deze een voorbewerking hebben ondergaan zoals door het aanbrengen van lak,
vernis of anti-smetpoeder.
7. De opdrachtgever is gehouden de leverancier op bijzondere moeilijkheden of
gezondheidsrisico's tijdens de bedrukking of bewerking van de door hem
aangeleverde materialen en producten te wijzen.
8. De leverancier is gerechtigd over de resten zoals snijafval etc. van de door
de opdrachtgever aangeleverde materialen en producten te beschikken als waren
deze zijn eigendom. De opdrachtgever is op verzoek van de leverancier gehouden
de ongebruikte materialen en producten alsmede de evenbedoelde resten bij de
leverancier af te halen.
Artikel 19: Overmacht
1. Tekortkomingen van de leverancier in de nakoming van de overeenkomst kunnen
niet aan hem worden toegerekend, indien zij niet te wijten zijn aan zijn
schuld, noch krachtens de wet, de overeenkomst of in het verkeer geldende
opvattingen voor zijn rekening komen.
2. Tekortkomingen van de leverancier in de nakoming van de overeenkomst ten
gevolge van oorlog, mobilisatie, onlusten, overstroming, gesloten scheepvaart,
andere stremmingen in het vervoer, stagnatie in, respectievelijk beperking of
stopzetting van de levering door openbare nutsbedrijven, gebrek aan gas,
aardolieproducten of andere middelen tot energieopwekking, brand, machinebreuk
en andere ongevallen, stakingen, uitsluitingen, acties van vakbonden,
uitvoerbeperkingen, andere maatregelen van overheidswege, nietlevering van
noodzakelijke materialen en halffabrikaten door derden, opzet of grove schuld
van hulppersonen en andere soortgelijke omstandigheden, worden aangemerkt als
niet aan de leverancier toe te rekenen en geven de opdrachtgever geen recht tot
ontbinding van de overeenkomst of tot schadevergoeding.
Artikel 20: Aansprakelijkheid
1. De aansprakelijkheid van de leverancier uit hoofde van de overeenkomst met
opdrachtgever is beperkt tot een zodanig bedrag als naar maatstaven van
redelijkheid en billijkheid in verhouding staat tot de overeengekomen prijs.
2. De leverancier is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook die
ontstaat doordat of nadat opdrachtgever de vervaardigde zaken na aflevering in
gebruik heeft genomen, heeft bewerkt of verwerkt, aan derden heeft geleverd,
respectievelijk in gebruik heeft doen nemen, heeft doen bewerken of verwerken
of aan derden heeft doen leveren.
3. De leverancier is voorts niet aansprakelijk voor schade in de vorm van
omzetderving of verminderde goodwill in het bedrijf of het beroep van de
opdrachtgever.
4. De leverancier is eveneens niet aansprakelijk voor schade aan door hem van
de opdrachtgever ontvangen en door de leverancier te bedrukken, te bewerken of
te verwerken materiaal of producten, indien de opdrachtgever de leverancier
niet uiterlijk bij het aangaan van de overeenkomst opgave heeft gedaan van de
eigenschappen en de aard van deze materialen of producten en deugdelijke
informatie heeft verstrekt over de toegepaste voorbewerkingen en de toegepaste
oppervlaktebewerkingen.
5. Indien de leverancier terzake van enige schade, waarvoor hij krachtens de
overeenkomst met de opdrachtgever c.q. deze leveringsvoorwaarden niet
aansprakelijk is, door een derde aansprakelijk wordt gesteld, zal de
opdrachtgever hem terzake volledig vrijwaren en de leverancier alles vergoeden
wat hij aan deze derde dient te voldoen.
Artikel 21: Toepasselijk recht
De overeenkomst tussen de leverancier en de opdrachtgever wordt beheerst door
het Nederlandse recht.
Leveringsvoorwaarden voor de Grafische Industrie gedeponeerd op 13 januari 2011
onder nr. 08/2011 ter griffie van de Rechtbank te Amsterdam.
Artikel 22: Overig
1. Sommige producten van A&Cnl zijn gepersonaliseerd en kunnen daarom niet geretourneerd worden als u niet tevreden bent met uw eigen ontwerp. U bent als opdrachtgever verantwoordelijk voor het aanleveren van bestanden van een goede kwaliteit.
2. Afwijkende voorwaarden (mondeling of telefonisch) zijn alleen van toepassing indien A&C deze schriftelijk heeft aanvaard.
3. Eventuele voorwaarden van de opdrachtgever, die afwijkend zijn aan deze voorwaarden, zijn niet-bindend tenzij ze uitdrukkelijk schriftelijk door A&C zijn bevestigd.
4. Op deze algemene voorwaarden is uitsluitend het Nederlands Recht van toepassing.
5. Offertes gelden niet automatisch voor nabestellingen.
6. Bij betaling op rekening dient de factuur binnen 14 dagen na datum afgifte factuur teworden voldaan op
Het rekeningnummer van A&C Onder vermelding van het factuurnummer.
7. Indien na de laatste aanmaning geen betaling is ontvangen, wordt de vordering overdragen naar ons incassobureau. Alle hieruit voortvloeiende kosten (zowel gerechtelijk als buitengerechtelijk) zijn voor rekening van de opdrachtgever. Evenals de kosten bij een eventuele faillissements aanvraag.
8. De levertijden zijn onder voorbehoud dat A&C zelf tijdig en volledig de bestelling ontvangt van de leveranciers. A&C is niet aansprakelijk indien de leverancier niet tijdig levert.
9. A&C is niet aansprakelijk voor overschrijding van de aangegeven levertijden, verlies of beschadiging door PostNL of een andere derde partij of dienstverlener.
10. A&C stelt alles in werking om afgesproken levertijden en speciale wensen na te komen, indien het niet lukt om deze afspraken na te komen zijn wij niet aansprakelijk voor schade. Schadevergoeding is in elk geval uitgesloten.
11. Bestelde goederen alsmede aangeleverde goederen blijven eigendom van A&C totdat de betalingsverplichting door de opdrachtgever is voldaan.
12. De opdrachtgever is verplicht om de bestelling af te nemen, als deze aan hem wordt aangeboden, indien de opdrachtgever weigert of nalatig is met het verstrekken van leveringsinstructies, dan zijn de aanvullende kosten voor rekening van de opdrachtgever.
13. A&C heeft het recht om bestellingen te weigeren, indien bekend is of de verdenking ontstaat dat door een opdruk/logo de rechten van derden of de wettelijke voorschriften worden geschonden.
14. A&C garandeert dat de geleverde artikelen voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen en vrij zijn van gebreken.
15. Indien er zich binnen 15 dagen na ontvangst gebreken voordoen aan de artikelen, dan kan de opdrachtgever aanspraak maken op de garantie. A&C zal het artikel dan herstellen of vervangen. Indien het artikel wordt vervangen, dan dient het te vervangen artikel te worden geretourneerd aan A&C.
16. Garantie geldt niet wanneer het gebrek is ontstaan als
gevolg van onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik, de opdrachtgever of derden
wijzigingen hebben aangebracht (of getracht hebben), de opdrachtgever de
was-etiketten of de wasvoorschriften niet heeft opgevolgd.
In twijfelgevallen ligt de bewijslast bij de opdrachtgever.
17. Alle producten in ons assortiment voldoen aan de strenge eisen en zijn afkomstig van gerenomeerde producenten. A&C kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade, zowel lichamelijk, materieel of immaterieel, als gevolg van verkeerd gebruik of het gebrekkig functioneren van de producten.
18. De opdrachtgever garandeert dat de informatiedragers, elektronische bestanden of software die de opdrachtgever verstrekt, vrij zijn van virussen en defecten. Indien er schade ontstaat, door deze door de opdrachtgever verstrekte bestanden, dan is de opdrachtgever aansprakelijk voor de schade die hierdoor is aangericht.
19. Alle persoonsgegevens die A&C verzameld worden uitsluitend voor eigen doeleinden gebruikt en vertrouwelijk behandeld. Ze worden nooit aan derden verstrekt, behalve voor betalingstransacties of bezorgen van de bestelling!
Versie 30-09-2024